ﺳﻪشنبه, 05 بهمن,1395
Menu

پیامهای نوروزی

12

رشد 5/2 برابری اماکن اقامتی اضطراری در استان تهران

رشد 5/2 برابری اماکن اقامتی اضطراری در استان تهران
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران خبر داد
رشد 5/2 برابری اماکن اقامتی اضطراری در استان تهران
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران از5/2 برابر شدن تعداد اماکن اقامتی اضطراری در استان تهران در ایام نوروز 95 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، رجبعلی خسروآبادی در حاشیه جلسه خدمات اجرایی سفر استان، در مورد وضعیت اقامتی گردشگران استان تهران نسبت به سال گذشته گفت: در استان تهران در قیاس با سال گذشته 15درصد رشد تأسیسات گردشگری نظیر مهمانپذیرها، هتل ها و سایر اماکن اقامتی وجود داشته است.
وی شرایط جوی نامساعد و بسته شدن جاده های شمالی که امکان خروج گردشگران از تهران را مشکل کرده بود، عامل افزایش اماکن اقامتی اضطراری در استان دانست و افزود: اسکان مسافران با تلاش شهرداری ها و آموزش و پرورش انجام شد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران با اشاره به کنترل و نظارت کامل نهادها و دستگاه های مربوطه بر رستوران ها و اماکن اقامتی بین راهی، گفت: با اتفاقاتی که امسال رخ داد سه سطح کنترلی بر رستوران ها و اماکن اقامتی بین راهی درنظر گرفته شده است.
خسروآبادی در خصوص روند نظارت های سه گانه تاکید کرد: در سطح نخست، کنترل و نظارت از طریق کارشناسان ستاد اجرایی صورت می گیرد که از ابتدای سال 95 به صورتی جدی وارد فاز نظارتی و کنترلی بر رستوران ها، اماکن اقامتی و دفاتر مسافرتی شده است.
وی ادامه داد: در سطح دوم نیز با هماهنگی سازمان تعزیرات و سطح سوم با همکاری اداره بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، کنترل و نظارت هایی در قالب گشت ها و گروه های بازدید مشترک از همه فعالان حوزه اقتصادی به صورت مداوم شکل گرفته است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران با اشاره به عدم استاندارد بودن نظارت کمّی و کیفی بر خدمات هتلداری و واحدهای اقامتی بین راهی، گفت: با توجه به پراکندگی که در سنوات قبل در حوزه نظارت و کنترل از واحدهای اقامتی بین راهی وجود داشته، سعی شده با مصوبه ای که در سال 94 تهیه شده، یکپارچگی و هماهنگی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
خسروآبادی در مورد میزان شکایات از واحدهای خدماتی در حوزه گردشگری تصریح داشت: از مجموع 62 شکایتی که از به ستاد ارجاع شد و برای آن جلسه تشکیل شده است، تنها 8 مورد آنها مربوط به رستوران ها و واحدهای بین راهی بوده است.
وی افزود: اغلب شکایت ها مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و اکثرا درباره شکایت از تورهای کنسل شده برای سفر به ترکیه و اروپا بوده است.
 دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران تاکید کرد: با توجه به نظر کاشناسان امتیاز 2 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری تهران به دلیل عدم تعهد قراردادهای فی مابین لغو و 3 دفتر دیگر تعلیق شده است. رو تیتر
تعداد مشاهده خبر: (480)
کد خبر: 7607
  • رشد 5/2 برابری اماکن اقامتی اضطراری در استان تهران